• Kolumnis AMANAH 1Kolumnis AMANAH 1

Parti pembangkang diseru tinggalkan amalan politik purbakala

Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub

Parti Amanah Negara (Amanah) menggesa parti-parti politik pembangkang di negara ini tinggalkan pendekatan politik purbakala yang hanya berasaskan emosi sehingga hilang pertimbangan untuk mengenali kawan atau lawan.

Timbalan Presidennya, Salahuddin Ayub berkata, sekiranya semua parti pembangkan bersetuju untuk berlawan `satu lawan satu’ dengan Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum akan datang, maka pendekatan politik berasaskan kepada muafakat, perundingan dan persefahaman mesti diusahakan dalam masa terdekat.

“Amanah telah berikan komitmen bersama parti-parti dalam Pakatan Harapan sentiasa terbuka dan bersedia memberikan segala pengalaman dan kebolehan sedia ada capai kejayaan bersama,” ujarnya.

Justeru katanya lagi, menjadi kewajiban Amanah dan Pakatan Harapan untuk memenuhi aspirasi rakyat yang kini hidup dan nasih mereka semakin tertekan denan pelbagai masalah ekoran kegagalan pentadbiran BN.

“Sebaliknyaa jika i hasrat untuk bertanding semua kerusi dengan tidak memperhitungkan faktor-faktor kemenangan adalah ibarat “pucuk dicita ulam mendatang’ bagi Umno,” ujarnya.

PERINGATAN
Malaysia Dateline tidak bertanggungjawab atas komen pembaca. Ia adalah pandangan peribadi pembaca dan tidak mewakili pandangan dan pendirian kami. Pihak kami berhak memadam komen yang tidak wajar atau dianggap keterlaluan.

CetakEmel