Jangan ada masalah kebencian jika tidak dicalon

Jangan ada masalah kebencian jika tidak dicalon

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata rasa tidak puas hati atau benci tidak harus ada pada individu yang tidak dicalonkan bertanding kerusi Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (Dun) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu berkata mereka yang dipilih sebagai calon adalah melalui suatu proses dan kemudian keputusan muktamad dibuat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Pengerusi BN.

“Oleh yang demikian saudara saudari yang dijemput pagi ini jangan terlalu mengira dengan pemilihan semula untuk mewakili BN kerana di luar sana lebih ramai turut bersedih kerana tidak dicalonkan pada kali ini.

“Pencadang dan penyokong calon-calon (yang tidak dipilih), jika ada masalah yang berada dalam kumpulan membenci, langkah-langkah perlu diselesaikan,” katanya ketika menyampaikan amanat pada majlis pengumuman calon BN Perak di sini hari ini.

Beliau berkata jangan ada masalah dalaman disebabkan perasaan kebencian ini namun mereka yang berkenaan perlu mengambil langkah-langkah atau pendekatan untuk menyelesaikan masalah.

“Saya tidak mahu melihat dan mendengar laporan jika ada di luar sana di mana Pusat Daftar Mengundi (PDM) di tempat-tempat panas atau tumpuan negeri tidak timbul.

“Kesemua jentera atau calon hendaklah menyelesaikan masalah antara mereka dan segala masalah yang tidak berpuas hati harus dilupakan dan mereka yang diberi peluang harus wajib memberikan kemenangan,? katanya.

Ahmad Zahid berkata usaha perlu dilakukan bukan sahaja untuk mengekalkan kerusi sedia ada malah untuk memenangi lebih banyak kerusi dalam bentuk ‘kekal’ dan ‘kuasai semula’.

Tambah beliau, Perak harus memperoleh kemenangan lebih dua pertiga majoriti bagi kerusi Dewan Undangan Negeri.

“Cabaran yang akan kita hadapi datang dari luar komponen termasuk calon-calon pembangkang dan bebas. Saya mengharapkan sepenuhnya kali inilah kita bangkit semula di Dun dengan memperoleh lebih dua pertiga majoriti sebagai hadiah kita kepada perdana menteri,” katanya.

Beliau berkata adalah menjadi harapan agar Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir terus memimpin melalui sokongan dan dukungan penuh rakyat.

COMMENTS

Wordpress (0)