Malaysia Dateline

Apalah hujjah bapak profesor lagu ni

Bapak professor dah fikir habis ke bila bawa hujah lagu ni?

1. Bila saya baca kenyataan bapak professor Dr ini, saya sebenarnya amat amat bersimpati dengan beliau.

2. Bapak profesor ini nampaknya cuba “bersilat”untuk menyokong darurat dan dalam masa yang sama cuba nak “condemn” kononnya apa yang beliau sebut perebutan kuasa tapi nampaknya “silat” beliau itu, dengan hormat, betul-betul sumbang dan amat bersimpang siur dan ada masa orang arab kata قلب الحقائق – “upside down”.

3. Ringkasnya, bapak profesor kata nak rebut kuasa setelah Parlimen bubar lah dan ini, menurut beliau, apa yang dilakukan di Eropah seperti Amerika Syarikat…

4. Ginilah Bapak Profesor. Hujah Bapak Profesor ni hakikatnya hujah makan tuan. Jika Bapak Profesor ibarat bertarung pakai keris, bapak profesor ibarat sedang guna keris sendiri untuk tikam dan lukakan diri sendiri. Jika guna “vocab” orang agama, hujah Bapak Profesor ini, depa kata “حجة عليك” (hujah ke atas anda /against you) bukan “حجة لك” (hujah utk anda/hujah menyokong anda).

5. Jika bincang perebutan kuasa hendaklah selepas bubar Parlimen seperti bapak profesor ber”fatwa”, nak tanya sikit… “awat para pengkhianat mandat rakyat tak mahu tunggu PRU 15 untuk nak rebut kuasa atau lebih tepat RAMPAS KUASA Kerajaan PH yang dapat mandat rakyat tu? Masa tu Bapak Professor kenapa tak bersuara macam la ni ya? Ada sesuatu dalam mulut seperti sagun atau cokelat ke?

6. Bapak profesor juga sarankan agar kita semua tiru macam politik di Eropah, yang dilapor oleh media parti ehem “seperti Amerika Syarikat.. Kesilapan asas pertama, Amerika Syarikat bukan Eropah.

Saya keliru bila dilaporkan “di Eropah seperti Amerika Syarikat “. Ini 101 ilmu Geografi!!!

Keduanya, baik negara Amerika Syarikat dan negara-negara di Eropah, depa hormat ruh dan prinsip demokrasi, depa juga hormat pilihanraya dan hormat mandat rakyat serta depa tak KHIANAT mandat rakyat dengan rampas kuasa kat tengah jalan dan lepas tu bagi TEBUK ATAP!!!

Di negara Eropah seperti Itali bila PM depa hilang majorit, PM depa tak buat darurat dan PM depa pi letak jawatan PM kerana beliau tahu apa itu harga diri, maruah, air muka dan integriti!!!