Malaysia Dateline

Melihat di sebalik tindakan Pemuda Pas buat laporan SPRM, polis terhadap LGE

Rupanya hari ini, seluruh negara, semua Pemuda Pas Negeri dikerah buat laporan SPRM, laporan Polis terhadap Lim Guan Eng. Ingatkan kes apa, rupanya surat Thommy Thomas pada LGE.

Dulu kerja mcm ni kerja Rani Kulop.. kerja Jamal Yunos, kerja Perkasa.. hari ini diambil alih oleh Pemuda Pas. Depa pun tak sanggup buat kerja bodoh macam ni..begitu rendah tahap IQ depa lebih teruk dari Umno. Umno pun tak sanggup buat kerja macam ni.. tapi tu la Allah nak zahirkan bertapa jahil dan jahat nya depa..

Sebenar aku takda nampak apa kesalahan pun dari surat tu. Memang kuasa Peguam Negara, Memang rahsia umum kes dan tawaran penyelesaian dana 1MDB dah dicapai SPRM sendiri…sama seperti Yayasan Tun Rahah, yayasan Mak Najib yang dilepaskan setelah pembayaran dan pemulangan semula wang 1MDB..

Takda asas satu apa pun kes ni.. melainkan kebodohan pemuda dan pemimpin Pas mempercayai blog si Raja Petra tu.. Samalah macam depa tuduh dulu, E-Wallet jadi alat, anasir DAP mahu curi data rakyat Malaysia menjelang PRU15. Kenapa tak buat report si Abang Raja Petra pun dapat habuan GLC seperti mana audio yang dikaitkan PM tebuk atap?

Dalam kes Khalid Samad pun sama lah..Najib punya jahat, cuba kaitkan macam-macam gambar kononnya seperti Khalid Samad ada kaitan dengan broker hartanah, walhal Khalid Samad lah paling lantang dan tegas tuntut semula tanah-tanah DBKL yang dijual murah kepada taikun hartanah. Begitu juga LGE yang berusaha dapatkan kembali wang 1MDB.

Boleh jadi dalam kes Khalid Samad, perangkap dibuat. Gambar siap ditangkap.. cuma skripnya tak kena..akhirnya Polis kata takda kes.. mana logik orang bayar Duit Rasuah..tapi Projek tak lulus..itu jawapnya umpan tak dimakan. Tapi itulah Najib..mungkin dia belajar cara menipu dari perisik Israel kut cara nak buat fitnah kat Khalid Samad.

Sebenarnya, kalau kita perhatikan … dari kes Syed Saddiq.. Apalagi kes Khalid Samad, tekanan dan permainan politik cuba dimainkan menggunakan nama institusi SPRM. Nampaknya ada tekanan dan usaha lakukan gerak saraf. mempertahankan kerajaan tebuk atap… tapi peliknya, Pas jadi alat Umno hari ini lagi teruk dari geng Perkaa dan Jamal Yunos dulu.

Kalau depa report kes 1MDB, kes SRC, kes Tabung Haji takpe lah jugak.. Ini tak, bukti depan mata, duit 1MDB masuk akaun Najib. Najib mengaku dah pun.. Najib ngan Zahid depa usung merata jadi Hero Ummat Islam.

Masa Rafizi dedah skandal 1MDB dan Tabung Haji, puak Ulama Pas jugak datang pejabat 1MDB ngan Tabung Haji..lepas tu kata puas hati.. tapi dengan blog hantu sebar satu surat. Sampai dikerah report seluruh negara..punyalah nak buat propaganda.

Apapun kita bersyukur..Allah berikan kesempatan kita lihat sendiri wajah kelompok Khawarij dan Ruwaibidhah di masa dan zaman kita. Orang yang khianat depa angkat. Orang yang amanah, mereka yang dapatkan semula wang 1MDB depa dikata dan dituduh khianat..ia bertepatan dengan Hadis Nabi akan sifat Ruwaibidhah sebagaimana kata Nabi ﷺ:

سَيأتي على الناسِ سَنَوَاتٌ خَدَّاعَاتُ ، يُصَدَّقُ فيها الكَاذِبُ ، و يُكَذَّبُ فيها الصَّادِقُ ، و يُؤْتَمَنُ فيها الخَائِنُ ، وَيُخَوَّنُ فيها الأَمِينُ ..

” ..Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh dengan penipuan dan tipu daya, kata-kata pendusta dibenarkan (dipercayai) dan didustakan percakapan orang yang benar, diberi amanah kepada pengkhianat dan dikhianati orang-orang yang amanah..”

Ya Ia berlaku di hadapan kita tahun-tahun yang menipu. Antara Sabda Nabi ﷺ bila datang kelompok ulama Jjahat ini, kelompok cerdik pandai, orang berilmu pun akan merasa hairan.. hatta Mufti pun akan tertipu dengan kelompok khianat dan Ruwaibidhah ini.