Malaysia Dateline

Najib, Zahid guna Muhyiddin, PN bagaikan ‘terompah kayu’

Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan bekas Perdana Menteri Najib Razak dilihat hanya memperalat Tan Sri Muhyiddin Yassin, Bersatu dan Perikatan Nasional (PN).

Dalam masa sama, Pengarah Komunikasi AMANAH Khalid Samad menyifatkan Muhyiddin pula tidak peduli tentang masa depan Bersatu.

“Nampak sangat Muhyiddin, PPBM dan PN bagaikan ‘terompah kayu’ yang digunakan oleh Najib dan Zahid dalam memenuhi hajat mereka.

“Namun, Muhyiddin sama saja. Setelah mencapai cita-citanya untuk menjadi PM, Muhyiddin tak kisah nasib yang bakal menimpa PPBM. Terkubur pun tak mengapa,” katanya di Twitter hari ini.

Khalid berkata demikian dalam reaksinya terhadap kesediaan Zahid dan Najib untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15).

“Kami sudah siap siaga untuk PRU15. Adakah anda semua sudah bersedia bersama kami?” kata Zahid di Facebook.

Mengulas lanjut, Khalid yang juga bekas Menteri Wilayah Persekutuan berkata, hajat Najib dan Zahid adalah Pakatan Harapan (PH) dijatuhkan.

“Dengan itu mereka berdua lepas dari penjara. Kalau Muhyiddin teruskan usaha pendakwaan, maka Muhyiddin, yang sudah bergantung hayat dengan mereka, akan turut dijatuhkan.

“Bukan Muhyiddin tak nampak. Tapi ingin sangat nak jadi PM…,” bidas Khalid lagi.