Malaysia Dateline

Nasihat !

Jujurnya, saya kesian dan simpati juga kat kawan saya iaitu YB Menteri di JPM yang jaga undang-undang di bawah Gomen Tebuk Atap.

Ramai juga yang tanya saya “YB Menteri ni tak ada YB Timbalan Menteri ke?” Ramai juga tanya ” jika ada, siapa dia Timbalan beliau?”

Depa pi habaq kat saya ” YB, tak pernah sekali pun kami dengar Yb Timbalan dia pi jawab soalan jauh sekali bentang RUU atau menggulung di dalam Parlimen. Dulu-masa PH-YB agak kerap jawab di Parlimen walaupun YB hanya Timbalan Menteri Undang-Undang”.

Maaf, no comment.

Anyway, saya ingin nasihat kat kawan saya ni ( walaupun kami berlainan ideologi politik ) “Cukuplah YB. The writing is on the wall for Gomen Tebuk Atap! Please tell your boss…Enough is enough. Please step down graciously. Be a man.!

Sampai bila “you all want to be impervious to VOX POPULI?

Ada orang habaq ” Vox Populi, Vox Dei” , YB !

Bila rakyat dah popularkan #kerajaan gagal, takkan masih tak nampak lagi?

Being a lawyer, you should be familiar with this popular legal maxim ” res ipsa loquitor! ” ( the thing speak for itself”) !!!

And you must be fully aware too, hitherto, what you have been saying in defending the indefensible is nothing more than ” vox et praetera nihil” YB.

P/S : Maaf banyakk.. guna banyak bahasa latin sebab biasanya tok loya mcm YB tu patutnya x ada masalah nak faham!