Malaysia Dateline

Pakai rantai salib, peminat persoal anak Shah Rukh Khan Islam atau Kristian

Tidak lepas dari kontroversi anak lelaki pelakon Bollywood terkenal Shah Rukh Khan kali ini dipersoal peminat kerana pakai rantai salib. Adakah anaknya Islam atau Kristian?

Minggu lalu, Aryan Khan telah menghadiri ulang tahun ke-50 pengarah ikonik, Karan Johar pada 25 Mei 2022. Dia datang bersama bapanya, Shah Rukh Khan dan beberapa artis India terkemuka.

Shah Rukh Khan menghadiri hari lahir pengarah ikonik ini. Bukan sahaja Shah Rukh Khan, sebilangan artis dalam filem Kabhie Khushi Kabhie Gham seperti Kareena Kapoor, Hrithik Roshan turut menyambut ulang tahun kelahiran Karan Johar yang ke-50.

Shah Rukh Khan dilihat menghadiri hari lahir Karan Johar bersama anaknya, Aryan Khan. Namun, kemunculan Aryan Khan terus mendapat perhatian orang ramai. Sebab, dia pakai rantai salib yang agak besar dan tergantung di dada.

Pakai rantai salib, peminat persoal anak Shah Rukh Khan Islam atau Kristian
Aryan Khan hadir ulang tahun ke-50 pengarah ikonik, Karan Johar

Bagaimanapun, netizen pantas mengecam penampilan Aryan Khan yang memakai rantai leher salib kerana sebelum ini Gauri Khan berkata Aryan Khan akan mengikut fahaman Shah Rukh Khan iaitu Islam. Anak sulung Shah Rukh Khan itu segera dikecam kerana agamanya yang masih tidak diketahui.

Peminat mula bertanya “Bukankah anda akan menjadi seorang Muslim?”

“Aryan Khan akan ikut agama Shah Rukh Khan kan?” kata netizen.

Sehingga kini tidak ada reaksi balas dari Aryan tentang pemakaian kalung salib tersebut. Walaubagaimanapun ramai peminatnya keliru jika Aryan memeluk agama Kristian ataupun Islam.

Karan Johar atau yang biasa dipanggil K-Jo menyambut hari lahirnya yang ke-50 pada 25 Mei 2022. Berusia 50 tahun, pengarah dan hos ikonik ini menjemput berpuluh-puluh artis India terkemuka.

Sekadar info, Aryan sebelum ini ditahan di Penjara Arthur Road pada Ogos tahun lalu berkaitan kes dadah. Namun selepas 2 bulan kemudian, Mahkamah India membenarkan permohonan ikat jamin ke atas Aryan yang ditahan agensi narkotik atas tuduhan berkaitan dengan rampasan dadah.

Aryan ditahan dalam keadaan penuh kontroversi bersama beberapa lagi orang oleh Biro Kawalan Narkotik (NCB) di Mumbai, pada awal bulan ini.

Baca juga: Wanita kongsi tip penjagaan muka seperti artis korea