PKR Johor buka pintu kepada TS Muhyiddin

PKR Johor buka pintu kepada TS Muhyiddin

Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Johor membuka pintu kepada Tan Sri Datuk Sri Muhyiddin Yassin dan penyokong penyokongnya khususnya di Johor untuk menyertai Parti Keadilan dan meneruskan perjuangan mereka dalam Keadilan.

Pengerusi PKR Johor, Hassan Karim berkata pihaknya menghormati pendirian jelas dan tegas Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam isu 1MDB.

“Kami difahamkan tiada rayuan dari Tan Sri Muhyiddin terhadap keputusan UMNO memecatnya dari parti, maka kami PKR khususnya di Johor menghulurkan salam setiakawan kepada Tan Sri Mahyuddin dan semua penyokong penyokongnya agar kita sama sama membuat perubahan atau reformasi di tanahair kita dengan bermula di Johor,” katanya.

Menurutnya, sebagai bekas Timbalan Presiden Umno dan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Besar Johor, adalah satu fakta yang diakui pengaruh Tan Sri Muhyiddin sebagai pemimpin politik di Johor amat luas.

“PKR bersama rakan rakan dalam Pakatan Harapan Johor mempunyai azam untuk membentuk satu kekuatan politik yang berkesan dan kuat di Johor dalam menghadapi Pilihanraya Umum akan datang.

“Untuk itu Kami mengalu alukan Tan Sri Mahyuddin untuk bersama kami dalam gelombang kebangkitan rakyat di Johor khususnya untuk mendirikan pemerintahan negara yang lebih adil, telus, tidak rasuah,” katanya.

COMMENTS

Wordpress (0)