Malaysia Dateline

Tiga contoh ‘parti lebai’ tunggang agama, apa bukti PH bawa agenda komunis?

Pasal itulah saya panggil pemimpin parti tunggang agama itu sebagai lebai. Pasal apa? Pasal bercakap ikut sedap mulut. Pantang boleh mekropon, merapu selalulah. Lebailah katakan!

Ya, saya tahulah, bukan semua lebai merapu. Tapi lebai parti tunggang agama ini memang kaki merapu. Bukan takat merapu, meraban lagi.

Hat baru sekali, lebai tu kata, PH bawa agenda komunis. Ni lebai, bagi tau la, apa agenda komunis yang PH bawa? Takat kata macam tu, sapa pun boleh kata.

Bila saya kata parti tunggang agama buat kerja menunggang agama, saya sebut contoh. Ni saya bawak tiga contoh parti lebai tunggang agama:

(1) Orang lain buat haram, lebai buat halal.

(2) Baca ayat Quran tala kat orang lain, lupa kat diri sendiri.

(3) Sembang berjuang Islam, tapi sokong pengkhianat.

Okay, lebai bawak pula contoh PH bawa agenda komunis. Saya nak tahu jugak. Sebab, setakat yang saya tahu, kawan rapat parti komunis adalah kawan parti tunggang agama.

Macam ni lah…! Saya nasihat lebai parti tunggang agama, nak kempen pilihan raya, janganlah bohong. Cakap benda betul.

Apabila hangpa bohong, orang tau hangpa bohong. Saya kesian kat hangpa. Dahlah bohong dapat dosa, undi pun hangpa tak dapat.

Sudah-sudahlah lebai. Bawa betobatlah!