Malaysia Dateline

Zaman PH 2 kes sehari Hadi tidak sabar, PN 10,000 kes sehari dia kata haram tidak sabar

Baca berita Harakah tadi. Haji Hadi kata haram hukumnya tidak sabar dengan ujian. Tapi zaman Pakatan Harapan, Kes baru dua kes sehari, dalam tempoh dua Bulan baru 22 Kes, sorang pun tak mati.

Dia ajak rakyat jatuhkan kerajaan. Sampai tak boleh masuk ikut pintu, ceroboh tebuk atap. Masa tu awat tak sabar?

Tak lekang dari mulut Haji Hadi dok hukum haram, wajib. Dah perasan Nabi pula dah. Dah macam Allah turunkan wahyu kat dia nak kata Haram ini, wajib itu.

Sampaikan dah terbukti gagal, cuma tutup dengan kenyataan hanya kerajaan Allah yang sempurna. Itu tak payah habaq pun tak apa. Semua orang tahu.

Masa PH dulu, kenapa tak kata tak ada kerajaan yang sempurna. Ada je tak kena.

Masa tebuk atap, khianat tak ada pula fikir halal dan haram. Tapi masa itu dia main hukum orang ini beriman dan kafir pula.

Susah macam ini. Kot mana pun depa ada dalil. Sampaikan hari ini dia tanya, mana negara yang boleh selesaikan isu Covid-19.

Dia tidur kot padahal negara sebelah je. Brunei itu kot lah negeri yang tak terdedah kepada orang luar. Tengok Singapura cukuplah. Hari ini dah pakat boleh makan di kedai, solat di Masjid. Kat sini nak solat pun tak boleh lagi.