Malaysia Dateline

Tanpa ragu Anwar PM terbaik untuk 5 tahun ke hadapan!

Pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff tanpa ragu-ragu menegaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah Perdana Menteri (PM) Malaysia yang terbaik untuk 5 tahun ke hadapan.

Semalam Agus mempertahanan penglibatannya dengan sekumpulan profesor Melayu yang secara terbuka menyokong usaha Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana menteri.

Hari ini dalam satu video beliau secara terbuka menyatakan pendirian bahawa Anwar adalah PM yang terbaik berdasarkan penilaiannya.

“Saya tidak nafikan calon-calon lain berwibawa menyumbang banyak kepada negara dan yakin pilihan terbaik untuk 5 tahun ke depan adalah Anwar.

“DSAI is not a small mainded politician, pengalaman dan kehidupan dalam politik sangat luas telah menjadikan dia manusia semua ‘musim’ dapat hidup dalam apa jua keadaan politik,” katanya.

Agus juga yakin dengan kebolehan Anwar di jaringan antarabangsa apatah lagi jenama reformisnya mendapat kepercayaan pelabur luar untuk datang melabur ke negara ini.

Anwar juga katanya, satu-satunya pemimpin dapat mengangkat demokrasi negara ke tahap lebih tinggi seperti menghormati hak-hak rakyat, mengangkat keadilan, kemanusiaan dan prinsip yang jujur dalam sebuah negara.

Selain, komitmen jelasnya Anwar mengatasi hubungan dan jurang antara rakyat di Semenanjung dengan Sabah dan Sarawak dengan mengukuhkan federalisme sangat terbaik.

“Berwibawa, berintegriti, berkarisma ini buka pujian semata-mata bahkan semasa di penjara pada 1998 beliau masih mempengaruhi dunia luar yang kemudian membawa perubahan kali pertama dalam politk Malaysia.

“Jiwa politik Anwar seperti jiwa saya, jiwa kemanusiaan, keadilan, demokrasi dari jiwa ini saya mahu angkat pemimpin saya jadi PM saya yang ke-10.

“Bagi saya Anwar seorang pemimpin dari rakyat kepada rakyat dan untuk rakyat,” ujarnya.

Baca juga: “Masuk undi esok jangan benci sesiapa kerana musuh sebenar kita rasuah, perkauman dan ketidakadilan”